Wednesday, February 23

http://open.spotify.com/track/44IKKW8UTUbGeWDBxvfg4F

trött på snö. trött på kyla. trött på att frysa överallt, utomhus som inomhus. trött på r&b trött på att längta till festivaler trött på att vara pank trött på att veta att man behöver jobba trött på alla trött på allt trött på dig och mig och det. trött på honom och henne. och dom. trött på världskatastrofer och nyheter och rapport och aktuellt. trött på att klaga och trött på att vara trött. trött på att somna trött på att vakna och fortfarande vara trött.

en rolig sak är en av våra byggarbetare. han är brittisk, sjunger hela tiden (han är def tondöv) och försöker prata svenska och säger "väl-ko-mmen-n!" till alla som kommer in och varje gång trots att det är ens eget hus han är i. nyss:
"ive paaaaaid myy duuess. ooho paid myyy... wait. no. i haven't paid my dues." (denna alltså)


lite för trött för att vara 100 seriös. överseende osv
VAD HETER DU: emma typ.
VAD VAR DET SENASTE DU SA: men sänk då
TILL VEM DÅ: erik vid tvspelet.
VAD BEHÖVER DU MEST JUST NU: lugn och ro och värme av alla slag. fryser och stissar hela tiden.
ÄR DU SEXUELLT FRUSTRERAD: ja.
ÄR DU EN BRA FLICKVÄN: nej
HUR RAGGAR DU: oj. tror inte jag kan det där överhuvudtaget.
VAD HAR DU GJORT IDAG: gått upp. lånat skivor på biblioteket (iggy pop, emil jensen, kent, jane birkin) och druckit kaffe och nu fryser jag mest. och börjar få ont i magen av alla dagars koffeinintag.
NÄR FICK DU SENAST EN PRESENT: julafton tror jag. fast uppskattar mer dom där små, vardagspresenterna. som semlor och skivor och sånt.
VAD HAR DU FÖR PLANER TILL HELGEN: helg dvs lov? fest. chill. krök. festchillkrök.
DIN STÖRSTA TALANG: kan typ läsa av andra människor väldigt lätt. också lite små-synsk som vissa vet
VAD HAR DU PÅ VÄGGARNA: foton, planscher, målafärg osv.
ÄR DU SVÅRFLÖRTAD: ja.
HUR MÅNGA PÅ DIN KOMPISLISTA HAR DU HÅNGLAT MED: vet inte vilka som ingår i kompislistan. men. minst 3000000.
HAR DU NÅGON ANNANS GREJER HOS DIG: ja
ÅRETS HÄNDELSE: hemlis
SENASTE LÅT DU HÖRDE: the passenger
VEM VET MEST OM DIG: jag vet inte. faktiskt. är inte alls ärlig och öppen och så, men fanny kanske. folk tror nog att de vet mer om mig än vad de gör.
VAD HAR DU I DITT FÖNSTER: 3 olika ljuslyktor, 2 blommor, 1 kanin och pappas gamlagamlagamla nalle.
VAD GÖR DU PÅ FREDAG: är på en fransk afton hemma hos gabriella.
MINNS DU DIN FÖRSTA STORA KÄRLEK: ja. det är väl sånt man tänker på varje dag kanske
VAD HETER/SKA DINA BARN HETA: emanuel, har alltid varit det första och enda killnamnet som någonsin kommer vara tillåtet. för mina barn. tjej; isolde.
HUR MÅNGA TIMMAR HAR DU SOVIT INATT: 10. aså va. jag. 10? jag var ju jättetrött, är fortfarande. vad händer
HUR MÅNGA KUDDAR HAR DU I DIN SÄNG: 5
VEM DRÖMDE DU OM SENAST: asta. en tant på mitt sommarjobb. och alla andra senila tanter som följde efter mig i sina rullstolar och rullatorer och dreglade och skrek. hela drömmen kändes lite som dom som försvann-kent-videon fast byt ut barnen mot gamlingar. honestly, fin dröm.
VEM VAR DU KÄR I SENAST: fortfarande
FAVORITFILM: control/alla med audrey tautou

1 comment:

Sofia i London said...

Control är mä min favoritfilm :)