Tuesday, March 8

saker jag alltid undrat.

- varför är det så många skejtare som heter oliver? är det liksom ollie-ver? eller?

- varför vill så många till australien? det finns en hel värld. och alla ska till australien. (FÖR DET ÄR COOOOLT!!! ok. åk dit. du får. cooling. en sak är ju om man vill surfa, men resten liksom)

- en sak jag sedan jag varit liten tyckt varit så fruktansvärt fult är typiska balklänningar. ni vet tubtopp, glansigt tyg och gärna konstiga gröna, rosa, gula, lila färger. lite volanger, veck osv. det är det sista plagget i världen jag skulle sätta på mig i seriöst syfte. ja, mycket hellre skutta runt i kilt eller lederhoβen. observera att det är det där typiska bal-stuket, det finns simplare och sötare varianter som funkar bra. [inte okej]

- bara en helt onödig sak som jag alltid undrat är om vår bil för nåra år sedan, som hade vi inbyggda bilbarnstolar. vi undrade rätt länge hur vi skulle få upp dem, tills vi slutligen lyckades... och därefter hittade beskrivningen under själva stolen. alltså måste du ta upp stolen och sedan läsa hur man gör. bra för senila och så, men ändå.

- okej jag tjatar, men, varför bor alla jokkmokker(???) kvar i jokkmokk? i -40gradercelsius och bara "nää mään vi öeverleiver". liksom. okå att dom har sina liv där och så, men utan el i -40 i flera dagar och veckor... jag blir av med en tå i köldskador varje år AND I'M PROUD OF IT OKAY?

- där uppe, där jag skrev köldskador, så ploppade upp en (ni vet) "menar du köld skador?" NEJ. jag såååååå inte gjorde det.

- saker jag alltid undrat tinar bort lite här, men, är det bara jag som faktiskt skräms av Solsidan-hysterin? okej, det är grymt och så, men när jag snackade om programmet i somras så var det bara "eh... svenskt humorprogam... neveahhhh hehe. det suger, jag bara känner det på mig". hur många facebooksidor finns det med Solsidan-citat nu? 50? 50000? 0? nä, inte 0 iallafall.

No comments: