Saturday, February 4

Ska jag citera en liten Jonathan-låt här? Nej. Det räcker med: hej.

Utser härmed Jonathan Johansson till Sveriges bästa artist, i alla kategorier. Hans förra album "En hand i himlen" blev bästa vän med både min ipod och mig, och jag klarade mig inte en enda dag utan en enda låt på det albumet den vintern. Och han gör det igen, och han gör det bra, och han kommer göra det igen. Jag brukar inte bli sådär uppslukad av artisters texter egentligen, även om jag inte skulle kunna förälska mig i en artist/ett band om det inte vore till stor del för texterna. Men Jonathan, jag blir helt mållös av dina texter. Hur gör du? "Klagomuren" passar på bussen, innan du ska sova, på festen, på jobbet, när du tränar, när du gråter och när du är glad. Sveriges grymmaste kille, check.
Jag missade honom med en timme på Popaganda, Stockholm 2010. 
Jag missade honom på Malmöfestivalen 2010. Det var samma helg.
Ja, jag har svåra trauman fortfarande. Precis som att jag missade WayOutWest 2010. Vilket dåligt år!?

Min vecka 5:
Ja, det blev bara instagram-bilder. Heter emacarle där förresten.
gif animator

1 comment:

malin said...

hej! ville bara säga att du är sjukt cool och är sjukt snygg! grym blogg! kram